ביידן דרש לעצור את החקיקה? ראש המל"ל מכחיש

אתר קול חי No Comments on ביידן דרש לעצור את החקיקה? ראש המל"ל מכחיש

עיתונאי הניו יורק טיימס תומס פרידמן המקורב לנשיא ביידן כותב כי המסר של הנשיא לרה"מ נתניהו הוא "עצור כעת את הרפורמה או שיהיה מאוחר". ראש המל"ל הכחיש: "הדברים לא נאמרו"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכת ההתערבות החמורה והגסה של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בהליכי חקיקה פנימיים בישראל: עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" תומס פרידמן המקורב לנשיא ביידן, טוען כי הוזמן לשיחה עם הנשיא שתעסוק ברפורמה המשפטית שמעבירה ממשלחת הימין בישראל.

פרידמן כותב הבוקר כי הנשיא יאמר לו בשיחתם כי יעביר לנתניהו את המסר הבא: "עצור כעת את הרפורמה או שיהיה מאוחר, אתה תגרום לנזק בלתי הפיך לקשר בין המדינות", כך הודעתו של פרידמן.

ראש המל״ל צחי הנגבי הגיב: "שיחת הטלפון בין נשיא ארה״ב לראש הממשלה היתה, כפי שתואר על ידי שני הצדדים, ״טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית״. הדברים המיוחסים לנשיא במאמר ב״ניו יורק טיימס״ כלל לא נאמרו בשיחה.

"ראש הממשלה נתניהו עדכן את הנשיא כי בשבוע הקרוב תשלים הכנסת את החקיקה הנוכחית, וכי במהלך חודשי פגרת הקיץ של הכנסת יפעל לגבש הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך".

בשעה זו הנשיא הרצוג מקיים ביקור מדיני בוושינגטון, אתמול אמר הרצוג כי "ביידן מודאג מהנעשה בישראל".

בפתח פגישתם, אמר ביידן להרצוג: "ברוך שובך. יש לנו הרבה על מה לדבר. המחויבות שלי לישראל היא רבת שנים. אם לא הייתה ישראל היה צריך להמציא כזו. זאת חברות שאי אפשר לשבור אותה בין המדינות. יש הרבה עבודה לפנינו בתור שותפים כדי להביא יציבות למזרח התיכון. שוחחתי עם נתניהו אתמול ואמרתי לו שהמחויבות של אמריקה לישראל היא יציבה וחזקה ואנחנו מחוייבים לכך שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני". ביידן לא הזכיר בהצהרה את הפגישה עם נתניהו או את החקיקה המשפטית.

הרצוג: "אני מביא איתי מסר של הכרת תודה מכל מדינת ישראל ומכל קצוות הקשת הפוליטית. כמעט 50 שנה מאז נכנסת לפוליטיקה ותמיד עמדת לצידה של מדינת ישראל. יש אויבים שאולי חושבים שהעובדה שיש לנו חילוקי דעות בין שתי המדינות משפיע על שיתוף הפעולה שלנו ולא כך. דיברת גם על המצב הפנימי בישראל ונדבר על כך. הלב שלי בוויכוח הפנימי הסוער בחברה בישראל אבל זה מעיד על הגדולה והשגשוג של הדמוקרטיה הישראלית. הדמוקרטיה הישראלית היא יציבה וחסינה. אנחנו עוברים אתגרים אבל אני מאמין שאנחנו חייבים למצוא קונצנזוס ודרך אמצע. אני מנסה גם עכשיו דרך אנשיי למצוא דרך לצאת מהמשבר הזה".

במענה לשאלת עיתונאי אם הזמין את נתניהו אתמול לבית הלבן, ענה ביידן בחיוב.



0 תגובות